tisdag 16 juli 2013

Haha asså what

"Det slutade med att sonen blev stressad av det värkstimulerande droppet och det blev akutsnitt. När sonen väl kom ut så visade det sig att han hade rätt så stort huvud, huvudomfång på 40 cm, så han hade inte kunnat komma ut "vanliga" vägen så att säga för han hade inte fått plats i förlossningskanalen. Normalt huvudomfång brukar vara 32-34 cm har jag hört."

". 40cm är ju på tok för stort för att klara sig utan att få sfinkter ruptur...och det är ingen rolig historia...det fick jag "

" Mitt tredje barn föddes vaginalt hon hade 39 cm runt huvudet o vägde 4880. Jag skulle valt snitt om jag vetat, jag trodde på allvar att det var en låda som jag skulle föda. Jag hade panik. Jag blev skadad över symfysen o kunde nästan inte gå på en mån."


Hahahha vad är detta?? Om Linus hade 38,5 cm i huvudomf i v 40+4 så kan det väl vara fullt möjligt om nästa bebis har 40 cm? Det är inte omöjligt menar jag? Eller? Måste fråga barnmorskan, är livrädd nu haha!



Rolig bild på en gravid bloggerska. Hennes mage i v21 haha! Sick!

3 kommentarer:

  1. Tror inte du behöver vara så orolig, du har ju redan banat väg .. :-)

    Min andra var nästan halvkilot större än första och den andra förlossningen var så mkt bättre och mindre ont än första!
    Men visst, 40 cm låter ovanligt stort. Det händer nog inte så ofta! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja det var ju inte länge sen storebror banade väg haha men kan ändå inte sluta oroa mig :-(

    SvaraRadera
  3. Är du mkt orolig och bra på att stå på dig ska du be om ett tillväxtultraljud tycker jag.
    Jag var oxå orolig men är så dålig på att utrycka mig så de viftade mest bort min oro...

    SvaraRadera

LÖÖÖV YA