fredag 12 augusti 2011

THAILAND!

Igår fick jag hem tidningen Vings Värld, eftersom jag är kund hos Ving.
Det var Thailandsspecial! Jag kände suget... Efter Thailand!!!! Jag vill dit! I vinter.. men icke.. vi ska ju till Turkiet snart :-)
Och vi var i Thailand för 7 månader sedan.. AAAAHHHH jag vill!! Här kommer min egna lilla Thailandsspecial

Dessa fantastiska ställen har jag varit på i Thailand:

KOH SAMUI

Lamai Beach

Chaweng beach

Chaweng city

2007 var jag på Koh Samui, lite lugnare än på Phuket. Vi bodde precis på Chaweng beach på Matlang Resort och dit ska jag åka snart igen! Det är nog det bästa stället.. Inte det lyxigaste, men det härligaste :-)
Besökte även Lamai beach en dag , det var inte lika långgrunt som Chaweng men Chaweng = I love!

KOH PHANGAN

Koh Phangan ligger bara en liten bort från Koh Samui, det är alltså två olika öar. Koh Phangan gillade jag verkligen inte. Det var liksom som att bo i en djungel. Vi bodde i en bungalow på stranden och det fanns nog inte en enda RIKTIG toalett på hela ön. Blä.. Men god mat och billigt osv. Hit kommer jag nog inte åka igen :P


BANGKOK
Bodde ett par nätter på ett enkelt Ibis-hotell


Vertigo
Det häftigaste jag har gjort var att åka upp i hissen (jag vet inte hur många våningar 200?) och blicka ut ÖVER HELA BANGKOK . Det var kväll och mörkt och sååå häftigt!! Rekommenderas verkligen!

PHUKET
2009, Patong, Merlin Beach hotel




Sista bilden har jag tagit själv :)
Detta är det finaste hotellet jag har bott på utomlands! 5-stjärnigt med flera stora poolområden, flera restauranger, suupergod frukostbuffé och kanonfina rum och service osv.. Det låg nån km utanför Patong så vi tog taxi till Patong nästan varje kväll och gick runt, shoppade , åt på restaurang osv. Det är ju så billigt att åka taxi! Detta hotell vill jag åka till nån gång igen!
Patong City

Phuket Fantasea - ett besök där rekommenderas! Man får gå runt i en liten park, sedan sätta sig och äta mat på VÄRLDENS STÖRSTA BUFFÉ. Golden Cinaree tror jag den hette. Sen får man se en jättevacker och rolig show som handlar om Thailand och deras historia, kultur osv. Skulle vilja åka dit igen! Det ligger några km från Patong.

PHUKET
2011, Kata beach (Sugar palm grand hillside resort) & Karon beach (Phuket island view resort)

Kata beach

Sugar Palm grand. Helt ok hotell, Ganska dyrt och jobbiga trappor och backar ! men bara ca 4 min promenad från Thailands FINASTE strand - KATA BEACH :)

Karon Beach

Phuket Island view
Inte lika hög standard som Sugar Palm och ett ganska gammalt hotell, men kanonläge!! Låg precis vid stranden och skitgod frukostbuffé nära och bra till city - shopping och restauranger! :)


Ska jag åka till Thailand igen så vill jag bo på Kata beach, ett fint och nybyggt hotell.
Samt på Matlang resort på Chaweng beach på Koh samui :)

1 kommentar:

  1. kan du visa några bilder eller bara tipsa om lite sevärdigheter i phuket? helst då om karon beach dit jag ska åka till i vinter :D

    SvaraRadera

LÖÖÖV YA