onsdag 9 mars 2011

Grown ups

Jag känner att det håller på att ske en förändring.
En förändring som jag inte vill ha. Ännu!!
Jag håller på att bli vuxen..
Så sorry.
Jag tänker leva som jag alltid gjort.
Jag är inte redo riiiktigt ännu.
Jag känner mig fortfarande som ett barn. Eller ok - en ungdom då.

Kan nån svara på - när blir man stor? När blir man vuxen?
Usch jag lovar att snart bli vuxen. I höst! :))))

Den som mognar sist, har roligast jämt hörde jag en gång.
Man lever bara 1 gång så nu ska jag njuta de sista månaderna som barn.

Ciao!

3 kommentarer:

  1. Jag tror att den som är mognast är den som är sig själv, den som vågar sticka ut, den som är självsäker, den som kan ta mogna bestlut och den som vågar ha roligt och göra bort sig men är medveten om eventuella konsekvenser. Att ha bajs och kiss humor är inte omoget om man står för det, men att försöka beté sig som om man vore 5-10 år äldre en vad man är, det är omoget. Mognad kommer inte med ålder. En 15 åring kan vara mognare än en 30 åring, det handlar om uppväxt och vilka val man har/gör i livet. Tror jag:)

    Jag har barn men är lika barnslig (omogen för vissa) som förut. Jag tror att dem som vill hävda sig är omogna, omognad är en avspegling utav dåligt självförtroende och skev verklighet?

    SvaraRadera
  2. aha okej när ska du åka till m-berg då? tyyyyyp. och förresten, jag har alltid sagt att åldern bara är en siffra.. i skolan har vi lärt oss om olika åldrar. kronoligisk ålder = åldern i siffror. biologisk ålder = hur din kropp är (rynkig, stel m.m) . sen finns det social och psykologisk ålder också, och dom två berättar vem du är! så tänk inte på hur gammal du är. man är bara så gammal som man känner sig

    SvaraRadera
  3. Haha okej.. Jag kan bete mig omoget ibland men jag tror inte att jag har dåligt självförtroende :-/ jag känner bara att jag vill vara barn lite längre . Eller nåt ;P

    SvaraRadera

LÖÖÖV YA