måndag 1 december 2014

Mat

Det är så kul att se hur jag förändrats när det gäller mat.
Tidigare köpte jag nästan bara danskt kött, nötfärs från Irland osv..  Sedan ca ett halvår tillbaka köper jag bara svenskt kött!
Om det gör nån skillnad? Jag vet inte?? Har läst så mkt om grisarna i Danmark O antibiotika och allt det där.. 
Jag köper endast 40% grädde, aldrig 36% längre.. -> lite intressant http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/51c1667dce12c43bda001855-36-eller-40-gradde-spelar-det-nagon-roll

Sedan 1-2 år tillbaka köper jag bara Smör, aldrig margarin. Samma till smörgåsen - Bregott istället för Lätta.

Är ju ganska mycket  dyrare tyvärr :( men jag har ju som sagt läst så mkt skit och kanske blir jag lurad, kanske kan jag köpa 36% grädde, irländskt och danskt kött och margarin ?? Eller?? Hmmm 
Vill ju äta så bra som möjligt , speciellt när man har småttingar...

En annan viktig sak för mig är att köpa ekologiskt kaffe och bananer. Det började jag göra i somras :D
Jaja vi kör vidare, får se vad nästa ändring blir.
Kanske börjar jag gå tillbaka till margarin och 36%ig grädde och danskt kött snart, vem vet? :P 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÖÖÖV YA