fredag 19 september 2014

Fransar

Hej!
Jag tänkte göra ett mer detaljerat inlägg om fransförlängning och vilka produkter jag använder då vissa är nyfikna av sig. Ok here you go:

Först applicerar jag svalkande pads under ögat.
Dessa köper jag i en webshop där endast utbildade kan handla (detta gäller ALLA mina produkter)
Tex mina älskade pincetter , jag har två stycken - en böjd och en rak såklart :)
Bästa!
Är supernöjd med dom.
Även fransarna köper jag där.
Jag använder c8-15 samt d10-13 alltså 12 olika modeller på fransar. De kostar 350kr per paket så det är ganska dyrt. Även limmet köper jag därifrån, 500kr för en liten flaska men oj vad bra det är!!! 

Min utbildning kostade 10.000kr om någon ville veta. Sen har jag köpt grejer för säkert lika mycket till ex handdukar, pall, behandlingsbänk, lampor m.m m.m 

Efter mammaledigheten blir det förmodligen att köra lastbil på heltid igen men det vore superkul att fortsätta med fransar, naglar, hår och vidareutbilda mig till make up artist , frisör eller inom spraytanning samt kosmetisk tatuering faktiskt.. Men det är så mycket skitsnack, avundsjuka och smutskastning  kollegor emellan (tyvärr:( ) och sånt är verkligen det värsta jag vet, så jag tror som sagt att jag kommer satsa på åkeribranschen :) 

Jag tror att detta med fransar kommer bli större och större - se på naglar t.ex. 
Hur många som helst sitter utan utbildning och gör naglar och tar betalt (svart!) detta kommer snart ske inom fransförlängning också tror jag, har redan sett flera webbshoppar där vem som helst kan beställa material.. Det är verkligen en djungel allt detta haha :)
Jag tycker iallafall att det är suuperkul att branschen växer och det blir fler och fler som gör naglar/fransar MEN det är inte fel att gå en utbildning, jag ångrar inte att jag har kostat på mig mina utbildningar. Efter att jag gick dom så skämdes jag över att jag satt och gjorde naglar utan utbildning i ungefär ett halvår 2012. Jaja, blablablabla... 
Ok nu har jag gett ut lite info, fråga gärna om det är något mer ni vill veta. :)

Peace out!!! / Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÖÖÖV YA