söndag 22 september 2013

Hur går det?

Jo tack - bra!
Snuttisen sover ganska mycket , han var jättelugn i magen jämfört med storebror!!
Han har hittills sovit på nätterna. Vilket vi inte är så vana vid direkt. När Linus var 1 år vaknade han mellan 5-10ggr per natt sen blev det sakta bättre .  nu sover Lukas från ca kl 21-06/07. Å andra sidan är han bara 2v gammal så det kommer väl ändra sig *hoppas inte* 
Det vore skönt om jag kunde slappna av och sova oxå!! "Måste jag byta blöja nu?" , "ligger han på rygg?" , "är han hungrig nu?" , "åh tänk om han kunde vara jättejättehungrig snart, för min skull *ajj*" "gjorde han nr2 nu? Bäst jag tittar i blöjan" ... Osv.. 

Inatt bytte jag 3 blöjor, han blir dålig i magen av min medicin , stackarn.. 
Så han sover ju självklart inte som en stock hela natten, ibland vill han snutta lite för att sedan somna om efter typ 2 min. Hm!
Han har ingen napp heller , eller jo i nödfall får vi ta fram den såklart :) 
Amningen funkar kanon tycker jag. Med Linus fick jag sår och ont men det har jag sluppit hittills. Tack Linus för att du lärde mig hur allt funkar :D 

Jag tycker att jag har återhämtat mig snabbare denna gång trots den hemska infektionen och blodförlusten och allt..
Har börjat känna mig snurrig ibland men järnet (blodvärdet) var 127-130 två dagar efter förlossningen  så det är väl normalt..
Får väl försöka få i mig järn på något vis .

Provade syskonvagnen idag oxå , köpte äntligen en mjuklift som passar igår. Det funkade fint, Linus satt så snällt bredvid lillebror som låg och sov räv. 
Längtar efter att få gå promenader med Linus, Lukas och Sammie. Perfekt att fördriva tiden med medan pappa jobbar :)
Ok nu har jag skrivit av mig lite ( älskar att gå tillbaka i tiden och läsa i bloggen ) .

Nu får det bli en nap, är så trött.... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÖÖÖV YA