torsdag 15 augusti 2013

V. 38 av 40 !

Halloj!
Går in i v38 idag. Sjukt!



Ser ni magen?? :-O


Snart är den ett minne blott


Bebis
Nu är bebisen ungefär 50 cm från topp till tå och väger omkring 3.1 kilo. Den växer fortfarande även om den egentligen redan är redo att födas.

Ditt barn är nu redo för ett liv utanför livmodern. Visste du att det är barnet själv som bestämmer när det ska komma ut, graviditetslängden finns programmerad i barnets arvsanlag. Lungorna är fyllda med vätska fram till födelseögonblicket då vätskan pressas ut för att ersättas med luft.






Mamma
Bebisen kan födas vilken dag som helst nu. Bara 5% av alla barn föds på sitt beräknade förlossningsdatum.
En del kvinnor upplever att de känner sig nedstämda mot slutet av graviditeten. Orsakerna kan vara en mängd olika saker: oro inför förlossningen, trötthet på grund av sömnbrist och längtan efter att graviditeten ska vara över.
!!!!! ⬇⬇⬇





Kommentar:
Viktuppg 17-18 kilo.
Sover som en kratta.
Trött.
Trött på att vara trött.
Tror inte det blir nån augustibebis iaf.. (Bf 4/9 - 20 dagar kvar!)
Hungrig och törstig nästan jämt, Spec framåt kvällen.
Gör så ont att vända sig i sängen.. :(



Jag var 22 när jag födde Linus och 24 år nu när jag blir 2-barnsmamma. Blir exakt 19 mån mellan barnen. Kan ingen ställa fram tiden exakt ett år? :D

Min röv är 5 ggr så stor än vanligt.
Mina lår är 3 ggr så stora än vanligt
Mina överarmar är 2 ggr så stora än vanligt
Och så massa fina celluliter på det :-)
Ska bli kul att se om det går att få ordning på kroppen sen ..










Måste sova middag nu mitt huvud värker och jag är såå trött :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÖÖÖV YA