måndag 14 januari 2013

Extensions!

Är det nån som vill ha löshår- säg till, jag fixar!

Jag Köper hem och sätter i.
Inga problem :)
Dock tycker jag inte att sånna som inte kan ta hand om håret inte ska skaffa löshår. Det är viktigt att ha bra produkter/verktyg = kvalitetsschampo, balsam, inpackning, leave in, värmeskydd, bra plattång, inte föna håret, inte sova med blött hår, inte tvätta för ofta osv...

Det är några av mina tips iaf :) är inne på mitt 6e år med extensions . Är ju inget kul att ha torrt, fult och trassligt hår!

300 kr för isättning av eget hår (Nail hair/keratinvax eller loop hair/microringar)
Och 1000 kr för hår+isättning !
Mejla lindaalarsson@live.se
 


Nail hair / keratinvax / nagelslingor :

Loop hair / microringar, enklare och snabbare att sätta i, går ofta lätt att flytta upp. Sitter inte alltid lika bra.



Att ta hand om ditt nya hår är det viktigaste, hur länge håret ser bra ut och

håller beror helt och hållet på dej och hur du sköter det.

Skötselråd
När du sover, fläta eller tvinna håret och lägg de aldrig med vått hår eftersom det gör så att håret slits fortare och det lätt bildas tovor i håret som är svåra att reda ut.

Undvik salt och klorvatten. Om du ändå badar så fläta håret och använd balsam/hårinpackning före och efter

Du kan med fördel borsta håret ordentligt innan du tvättar det, dock ska du ej kamma eller borsta blött hår. Slit heller aldrig i håret utan håll det i ett fast grepp och red ut håret nedifrån och upp

Använd gärna hårinpackning istället för balsam, ca 1-2ggr i veckan och använd kvalitetsprodukter såsom L'oreal, Matrix, Euro So.Cap mfl eftersom det inte torkar ut håret som vanliga konsumentprodukter.

Toppa håret var 6-8:e vecka när du känner att det börjar bli slitet eftersom håret är äkta slits det på samma sätt som ditt egna.



Jag tycker som sagt att det är viktigt att följa skötselråden annars kan man lika gärna skita i att skaffa extensions.

2 kommentarer:

  1. håller du fortfarande på? jag skulle gärna vilja! men isåfall inte för ens i november :/ men tar man bara och mejlar dig så bestämmer man tid? :)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kolla gärna din mail. Har skrivit till dig angående hårförlängning :)

    SvaraRadera

LÖÖÖV YA