torsdag 27 december 2012

Naglar

Jag bygger sedan ett par månader egna naglar med gelé.
Alltså - jag gör nagelförlängningar!

Började att bygga med en ganska dålig gelé som släppte ganska fort, speciellt om man inte följer skötselråden.
Här är en bild på mina naglar med 2½ veckas utväxt.

Min systers naglar som jag gjort med den "dåliga gelén".

Vill du ha nagelförlängning så är det bara att mejla på lindaalarsson@live.se eller skriva på facebook!
Jag rekommenderar att nagelbitare går iväg och gör naglar på salong - nagelbitare är inte min grej tyvärr.
Bygger som sagt med gelé.

Använder mig av tippar , man kan göra fransk manikyr - alltså använda vita tippar eller så gör man glittertippar som bilden ovan visar.
Har ett stort utbud utav glitter, stenar och stickers så det är bara att välja och vraka!

I de flesta fall sitter gelé mycket bra på naglarna, men olika saker kan

påverka resultatet. Vissa sjukdomar, infektioner, mediciner, graviditet, abort,
bantning, anorexi, psykisk ohälsa samt perioder av stress kan orsaka att
gelén sitter sämre. Hur materialet sitter på just dig är omöjligt att veta innan,
detta innebär att du själv får stå för den risken. Vill du ha bästa resultat rekomenderas
använda nagelbandsolja.

För bästa resultat rekomenderas även följande skötselråd:
Smörj in dina händer ofta.
Använd inte dina naglar som verktyg.
Borsta under naglarna om du är smutsig.
Fila och måla ev. kanter som kan uppstå i gelén.
Riv eller peta inte bort gelén från dina naglar.
Boka tid för återbesök efter ca 2-5 veckor.

Nu i veckan har jag lagt en stor beställning med en ganska så mycket dyrare gelé för att se om det är någon skillnad.
Som sagt - kontakta mig om du vill göra naglar!
Det kostar ingenting tills jag hittat den gelén jag vill jobba med.

1 kommentar:

  1. Jag vill med ha! kanske man skulle satsa på fina naglar nu när man är direktör? :)

    SvaraRadera

LÖÖÖV YA