tisdag 6 november 2012

Godaste toscakakan!

Mmmm har gjort toscakaka ikväll , den blev supergod, kommer göra den igen - lätt!
Här får ni receptet

Ingredienser:
100g smör
2ägg
1 1/2 dl socker
2dl vetemjöl
1tsk bakpulver
1/2dl vispgrädde
Glasyr:
100g smör
3/4dl socker
2msk ljus sirap
2msk vetemjöl
2msk mjölk
50g mandelspån

Gör så här:
1.Sätt ugnen på175grader. Smörj och bröa en rund form med löstagbar kant(24cm)i diameter.
2.Smält smöret och låt det svalna.Vispa ägg och socker pösigt.
3.Tillsätt mjölet,bakpulvret,smöret och vispgrädden.Häll smeten i formen.
4.Grädda kakan i nedre delen av ugnen 20-25min.Blanda ingredienserna till glasyren under tiden den är
och gottar sig i ugnen.Då ska du ta fram en liten kastrull och hälla alla ingredienser i den och värma
försiktigt under omrörning tills det tjocknat.
5.Bre glasyren på kakan då den varit inne ca 20-25min.Flytta upp kakan till mitten av ugnen och grädda
ytterligare ca 15minuter.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vet att du sätter i löshår. Hur lång tid tar det och hur mkt tar du för det? Kommer man hem till dig?

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja det enklaste tycker jag är om man kommer hit. Har du eget hår brukar jag ta 300 och vill du ha både hår+isättning blir det ca 1000 kr, beroende på varifrån jag beställer hem håret. Finns billigare samt dyrare varianter! :) Med vänlig hälsning, Linda

    SvaraRadera

LÖÖÖV YA