tisdag 4 september 2012

16 år idaag




För 7 år sedan var jag 16 år.
då fick jag en a-traktor!
Pappa gjorde om en vanlig personbil (EN JEEP hm..)
till en a-traktor.
minns när jag fyllt 16 och varit på dåvarande vägverket i
Örebro och skrivit upp (teoriprov - Traktorkort)
sen så fort jag kom hem (hade bästa Js med mig)
så gick jag in och hämtade nycklarna och åkte
ner till stan haha, hade typ aldrig kört den innan,
bara backat lite på uppfarten där hemma.

BAD 541




Att under två år få köra runt i en bil var så himla bra!
behövde knappt övningsköra någonting med föräldrarna när
det var dags att ta körkort vid 18 års ålder - jag kunde ju redan köra!
Jeepen var 4-växlad och bakhjulsdriven. 4hjulsdrift gick att ställa in om man ville
det bästa var att kunna ta den ner till stan och köpa godis..åka till skolan
om man hade sovmorgon.
åka till kompis.
slippa gå när det spöregnade eller var mitt i vintern.

Jag har aldrig haft så roligt som under tiden jag hade a-traktorn.


2 kommentarer:

  1. Den bästa tiden i mitt liv!!! så glad att jag har fått möjligheten att få uppleva det:) saknar det:(

    SvaraRadera
  2. Håller med! Fyfan va roligt och bra man hade de då! Som tur är har man kompisar som åker så man får lite av känslan fortfarande :P//MissLimbach

    SvaraRadera

LÖÖÖV YA