tisdag 10 juli 2012

Lillen

Ligger och myser med Linus uppe i vår dubbelsäng. Tänker på hur kär jag är i honom!
Han har bott inuti mig i 9 månader - ända tills den 3 februari kl 10.00 då han "ploppade" ut. 4440 gram (nästan 4,5 kg.?.??.!.!.?!!) och 53 cm lång, 4 dagar över tiden ❤

Är så glad att jag hade en ganska lätt graviditet.. Foglossningen kom inte förrän i v.38 (av 40) och den var inte så smärtsam som för vissa andra. Hade halsbränna då och då (hade en påse havregryn i nattduksbordslådan, det hjälpte) och spydde aldrig.. Mådde dock lite illa i början av graviditeten, men inget farligt. Sov dåligt sista 2 månaderna och gick upp 24 kilo- blev tungt på slutet :)

Mina värkar började när jag gick och la mig kl 01.00 fredagen den 3 februari . De kom var fjärde minut och gjorde skitont. Så höll det på ändå tills han kom ut :)

Den värsta tiden var efter förlossningen - USCH, vågar inte tänka tillbaka... Hade så ont att jag inte kunde sitta på 7 dagar utan att det gjorde skiiitont.. M.m , m.m ... Det kändes som att man aldrig skulle återhämta sig men det gick väldigt fort ändå. Trots att det kändes hopplöst där ett tag.
Nu ska jag mysa med min plutt som ligger och sover & snusar tätt intill mig ❤

1 kommentar:

  1. Ja jäklar vad ont det gjorde efteråt! Helt köttad:)

    SvaraRadera

LÖÖÖV YA