tisdag 5 juni 2012

Gör det ont att föda barn?

Smärta är individuellt och kan inte jämföras mellan olika människor. Men JA.
Det gjorde ont. Men bara för stunden. :) och sen i typ 2 månader efteråt hehe. Men jag är inte ett dugg rädd för att göra om det.


~ 3 / 2 2012 ~
Bf+4 föddes Linus Kl 10.00
4440 g ~ 53 cm ~ huvudomf 38,5 cm

Födde "normalt" (sittandes btw). Hade ryggmärgsbedövning under öppningsskedet som kopplades bort när krystvärkarna började. Då tog jag lustgas istället vilket även den fråntogs mig. Tog väl i för dåligt ..? :( men jag fick tillbaka den när det var dags att sy thank God hihi .

2 kommentarer:

  1. Haha, sitter ofta och tänker tillbaka på hur ont det gjorde. Men jag kommer inte ihåg längre. Och nu bara längtar jag till nästa förlossning. =) Det värsta är väl att allt kommer komma tillbaka till en så fort värkarna börjar!

    SvaraRadera
  2. Förlossning gör jag gärna om, det var häftigt. Men att vara gravid och det första 5-6 månaderna (nästan hela 1:a året) ALDRIG! Pain! :)

    ps: förstår att det är samma för dig nu att läsa gamla inlägg:)

    SvaraRadera

LÖÖÖV YA