måndag 23 april 2012

Svar på kommentar


Hej! har du funderat på fler barn? Hur många vill du ha? Och tycker du Att det är viktigt att de kan leka med varandra eller ska du vänta några år? Du skrev för ett tag sen att du fick ut rätt så mycket, full mamma penning och lön från jobbet för att du inte kan/får jobba med det när barnet är litet? / L

Svar: hej! Ang att skaffa fler barn - du får väl hålla utkik här på bloggen som alla andra ;) men hellre barn tätt än att ha flera år emellan. Tycker jag! Alla tycker olika.
Det där med min inkomst har du nog missuppfattat lite. Jag har den högsta Sgi:n så jag har den högsta mammapenningen men jag tar bara ut 9 dagar av 30 per månad. Så jag får inte ut några jättesummor precis.
Det där med lön från jobbet fattar jag inte riktigt? Jag fick graviditetspenning från försäkringskassan när jag var gravid eftersom man inte får jobba med bly när man är gravid så då var jag tvungen att gå hemma och fick ut ca 80% av min vanliga lön - samma som sjukpenning. Så jag hade tjänat mycket mer om jag hade fått jobba under graviditeten..
Fråga om det är nåt mer du undrar :)

Ha det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÖÖÖV YA