lördag 3 mars 2012

Nybadad bebiii

Efter badet är det hud mot hud som gäller så lillis håller sig vaarm & go.

Mysigt värre. Har nyss ätit lite late lunch + badat Linus efter en härlig långpromenad i solen!
Nu ska det vilas , ammas och " kläs pås " sen åker vi till tha town och småhandlar lite.
Melodifestivalen ikv!! Måste ha nåt gott till det. Frågan är bara vaad.. Räkor hade varit grymt gott.. Men jag läste att bebisar kan få utslag och sånt när man ammar så jag antar att jag avstår från det..? :/
Om ni visste hur mycket jag avstår ifrån pga av amningen.. Saker som kan ge lillen magknipen om man äter av de alltså. Läsk= cola!! Påskmust!! :( choklaaad.... Kan äta en chokladkaka om dagen annars.. Jordgubbar+citrusfrukter+ananas+äpple+päron.... = kan ge magknip+utslag. Mjölk!!! = kan ge magont hos bebis. Dricker gärna flera glas iskall mjölk om dan annars . Glass...mm = mjölk..

Ok - jag vet att jag är lite VÄL nojig men jag vill verkligen inte att han ska få magknip och skit och skrika och ha sig. Han e ju så lugn o tillfreds <3

Visst- jag äter givetvis glass, choklad och dricker mjölk. Men i mkt små mängder mot vad jag är van vid :P

Ska nog prova dricka cola ikväll och se om nåt händer?!! Har inte druckit nåt med kolsyra sedan födseln för 1 mån sedan..

Aja ska passa på att vila lite nu när han somnade så gott på mig efter att han badat.

1 kommentar:

  1. Skulle han få ont så finns det Sempers magdroppar i affären dom är superbra. Men håller man sig till måttliga mängder av allt så brukar det gå bra. Har själv tre barn och en av dom hade kolik då undvek jag allt! Men dom andra har det gått bra med :) Lök och allt som ger gaser ska man också vara försiktig med. Lök har jag undvikt alla gånger. Han är superfin eran pojk!

    SvaraRadera

LÖÖÖV YA