måndag 27 februari 2012

Rolig lista

Lista snodd av http://Nikoba.blogg.se :-)

När fick du reda på att du var gravid? 25 maj 2011
Blev det en chock? Lite! Det var ju planerat men jag Trodde det skulle ta några månader.
Hur gammal var du? 22 år
Hade du mycket halsbränna? Ja typ en kväll i veckan.
Spydde du mycket? Inte nåt.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nix inget sånt.
Hade du mycket foglossning? Lite grann, började i v.38 om jag inte minns fel.
Hade du sammandragningar? Ja under 2 veckors tid i september faktiskt. Annars inget som jag kände av
Ditt sf mått som störst? 37 cm tror jag
Har du fått bristningar? Nä typ inga
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Trodde pojke från första stund ;)
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja sista månaden
Hur mycket gick du upp i vikt? 23 kg tror jag
Hur ser du på graviditeten idag? Jobbigt, mysigt, såå värt det!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Snabb o smärtfri hahaha
Gick du över tiden? Ja 4 dagar :)
När började din förlossning? Ca kl 01 den 3/2
Hur lång tid tog det? Från första värken tills han var ute = 9 h
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 6 cm
Vad tyckte du var jobbigast? Smärtan när han borrade sig neer. Att försöka slappna av och inte krysta när huvvet var halvt ute typ. Viilken smärta haha..
Var du rädd för något? JA ALLT!
Grät du? Ja i typ 5 minuter sen lugnade jag mig hihi
Skrek du? Nej
Tog du smärtlindring? Ja ryggmärgsbedövning , bäckenbottenbedövning och lustgas. Upplevde dock ingen smärtlindring av de två sistnämnda..
Blev du sydd? Oooo JA
Dragen med sugklocka? NÄ
Hur många var inne i förlossningsrummet? 2 barnmorskor + älskling
Hade du någon nära med dig? Ja H stod vid min sida de 7 timmar som vi var inne på förlossningen :P
Hur stor var bebisen? 4440 g, 53 cm lång
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick hon/han heta? Linus
Hur ser du på förlossningen idag? Piece of cake :D
Var allting värt det? Ja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÖÖÖV YA