fredag 3 februari 2012

Äntligen

Igår eftermiddag började jag få lite ont i svanken. Hade värmekudden hela dagen och tänkte inte mer på det.
Gick ju och la mig och kollade på Jackass sent igårkväll som ni kanske läst.

DÅ började det göra snuskigt ont i mage & rygg - har aldrig känt nån liknande smärta. Fick ligga och kvida mig igenom smärtan som kom exakt var 4e minut.
Går ner och duschar i kokhett vatten (OMG vad skönt) sen tar varmvattnet slut typ 30 min senare och allt blir jättejobbigt. Kl 02 ringer jag förlossningen och är välkommen in om jag vill. Väcker stackars H och vi startar bilen och packar ihop det sista.
Sen går det i 160 km/h till sjukhuset. -15 grader ute och värmekudden hjälpte knappt i bilen. Hemsk färd! Men ganska snabb.. Bara några tradare som var ute- tack Gud!

Kommer in kl 03 och blir undersökt = 6 cm öppen. Får duscha i en kvart SÅ SKÖNT!! Spyr som en gris på toan- scary! Har ju inte spytt på typ ett år. Yuk.. sen typ 04.30(?) kommer narkosläkarn för att lägga epiduralbedövningen jag bett om. Det gick riktigt bra tack och lov! 20 minuter senare kände jag typ ingenting. Lovely!! Ytterligare ca 30-40 min senare börjar en annan smärta lite längre ner.. Blir undersökt och är 9 cm öppen.. Kl är ca 06 och epiduralen (ryggmärgsbedövning) funkar inte längre. Nu har han borrat sig riktigt långt ner och var 4e minut tror jag att jag ska dööö.. Det gör skitont där nere typ som att man ska skita ut en vattenmelon haha! Provar lustgas nån timme senare. Vet inte vad jag tyckte om den. Varken bättre eller sämre. Sen från kl ca 07-10 äre bara och klämma i allt vad man har var 4e minut (vid varje värk). Epiduralen tog de bort vid 8-tiden, då var det även skiftbyte. Fick byta ställning ofta och blev ifråntagen lustgasen för att det skulle gå snabbare. Sista timmen var nog värst!! Omg vilken smärta... Trodde att jag skulle få krysta resten av dagen. Åt torkade aprikoser och kexchoklad och drack äpplejuice till och från under förlossningen=gott!! Henrik var underbar <3

Kl 10.00 kom han ut jösses vad skönt... 4440 g, 53 cm lång. Henrik klippte av navelsträngen.
Jag blev sydd en del AJ !!
Sen klämde de ut moderkakan haha det gjorde ganska ont och den var läskig att titta på.
Sen skulle de klämma på magen typ 4 ggr efter förlossningen och jag skrek som en gris jösses vad ont..
Och nu ligger vi på BB och ser på Tv.

Är superdupertrötta... Äntligen är det över!!

3 kommentarer:

  1. Grattis till er! Hälsa Henrik å gratta oxå!
    Välkommen till bebisbubblan!

    SvaraRadera
  2. Va ska han heta?? Är sååå nyfiken! Vill oxå ha en pojke först :D
    /MissLimbach ;)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis! Va söt han är!

    SvaraRadera

LÖÖÖV YA