måndag 2 januari 2012

Oops

Kanske jag vet varför jag fått sånna magsmärtor på sistone...
frysta hallon!
Har gjort smoothie på det i ett par veckor samt den senaste veckan har jag knaprat i mig ett par små skålar RENA FRYSTA HALLON det är ju så sjukt gott.

Kollade på påsen ikväll och givetvis är hallonen från Serbien.
Googla på FRYSTA HALLON SERBIEN får ni se..
Ska se till att dricka jättemycket nu så kanske bakterierna sköljs ur :-)

Hallonen är tydligen spolade med avloppsvatten eller nåt sånt (?) innan de packas och skickas hit.


"Därmed tvingas snart alla serveringar i Danmark koka upp frysta hallon innan de serverar smoothies eller desserter.
Hundratals personer har blivit sjuka av importerade frysta bär, i de flesta fall rör det sig om hallon från Serbien. I Sverige finns varken råd eller rekommendationer vad gäller frysta bär, trots att flera utbrott av vinter-kräksjuka kan härledas till importerade frysta hallon.

Det är noroviruset som kan orsaka kräkningar och diarréer, samma virus som ligger bakom vinterkräksjukan."

Uuuuhh... Känner mig redan dö-sjuk. Ska inte äta mer hallon nu och se om det går över . Symtomen håller i sig i ca 12 dagar läste jag .

Har jätteont i magen :-( det är säkert hallonen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÖÖÖV YA