måndag 2 januari 2012

Hejdå!

Vinkade nyss av gamla skift-polaren.. *vill oxå köra lastbil!* Tänk att vi körde med (mot) varann i nästan två år.. 12 h var / dygn..
Jag är väldigt tacksam för den tiden . Lärde mig att 3h sömn per dygn faktiskt funkar. Kanske inte det nyttigaste.men det funkar.

På den tiden var det
Ingen sömn - HÅRT arbete :P typ samma sak som att ha en nyfödd kan jag tänka mig.
Har ju inte fått jobba sedan i juni pga att Bly som jag bl.a. transporterar är jättefarligt för barnet.

Info:
"Bly har en säkerställd fosterskadande effekt. Det har medfört, enligt föreskrifterna om bly, att kvinnor, som i sitt arbete exponeras för bly inte får sysselsättas i blyarbeten under graviditet och amning. Fostret är känsligast för påverkan av kemiska ämnen i början av graviditeten, då den kanske ännu inte är konstaterad. När det gäller bly är fostret känsligare än modern."


"Bly kan också skada fostret under själva graviditeten - blyföreningar har använts som abortmedel. Foster kan få hjärnskador vid blodblynivåer som är ofarliga för modern. Även om modern inte arbetar med bly under graviditeten finns risk för fosterskador då bly kan ha lagrats i skelettet."

Länkar:
http://www.av.se/teman/hygieniska/reproduktion
http://www.fackliganyheter.nu/home/da/arbmiljo.nsf/0/4208BA5B53A4DBEA412568E7003BDCB1?OpenDocument

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÖÖÖV YA